Spring til indhold

NemID

Her på siden finder du information om, hvordan du som udenlandsdansker kan bestille NemID.

Hvordan bestiller jeg NemID som bosat i udlandet?

NemID er en elektronisk signatur, der giver adgang til både offentlige og private tjenester på nettet.

Du kan bestille NemID her

Afhentning af NemID

Du har mulighed for at afhente brevet med den midlertidige adgangskode på Generalkonsulatet i Dubai. Brevet skal afhentes personligt, og der skal fremvises gyldigt pas ved afhentning. Der opkræves et gebyr på 110 aed. ved udlevering.

Er du i Danmark på besøg, kan du også vælge en kommune i Danmark som afhentningssted. Hvis du er i Danmark, kan du også få straksudstedt dit NemID på et borgerservicecenter i en kommune. Du kan også få NemID ved forudgående aftale i udvalgte skattecentre. Afhentning og straksudstedelse i Danmark er gratis.

Oplysning om bestilling af NemID til Generalkonsulatet i Dubai

Generalkonsulatet får desværre ingen kontaktoplysninger og af sikkerhedsmæssige årsager, skal den danske repræsentation destruere NemID, der ikke afhentes indenfor 14 dage. Du opfordres derfor til at sende en email med navn, bestillingsdato og kontaktoplysninger til os, hvis du ønsker at afhente NemID på Generalkonsulatet i Dubai. Så kontakter vi dig, så snart vi modtager dit NemID.

Oplysninger om bestilling kan sendes til dxbgkl@um.dk

Læs mere om NemID for udenlandsdanskere her 

Kontakt

Det Danske Generalkonsulat og Handelsafdeling

Umm Suqueim 2,
Al Thanya rd, Al Beteel Street,
Villa 208, P.O. Box 2988
Dubai

Tel. (+971) 4 348 0877
Fax (+971) 4 348 0899
E-mail: dxbgkl@um.dk