Gå til indhold

Hvis du mister dit pas under ophold i De Forenede Arabiske Emirater, kan Generalkonsulatet i Dubai udstede et provisorisk pas til dig. Alle ansøgere uanset alder skal herefter møde personligt op på Generalkonsulatet i Dubai.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg mister mit pas?

Du skal først henvende dig til de offentlige myndigheder i nævnte rækkefølge:

  1. Nærmeste politistation og få lavet en politianmeldelse
  2. Dubai Court, hvor politianmeldelsen skal stemples
  3. Public Prosecution Department, der ligeledes skal stemple politianmeldelsen. Public Prosecution dep. er beliggende ved siden af Dubai Courts
  4. General Directorate of Residence & Foreigners Affairs (GDRFA) og få det sidste stempel
  5. Tilbage til samme politistation, hvor du fik lavet politianmeldesen, der vil udstede et "Mistet-pas certifikat" på arabisk.

Vi har lavet en trin- for- trin beskrivelse med adresser, som kan være anvendelig at følge.

    Dernæst skal du henvende dig til Generalkonsulatet i Dubai.

Hvad skal jeg medbringe til Generalkonsulatet i Dubai?

  • Original politianmeldelse og "Mistet-pas Certifikat" på arabisk samt autoriseret engelsk oversættelse.
  • Hvis kopi af bortkommet pas ikke findes, skal der medbringes yderligere dokumentation for personnummer og billedlegimitation f.eks. fødselsattest, sygesikringsbevis eller kørekort.
  • En ansøgning om nyt pas, form kan downloades her eller udfyldes på Generalkonsulatet. 

Udrejse med provisorisk pas

Bemærk venligst, at for at rejse ud på et provisorisk pas skal man være i besiddelse af:

  • Original politirapport
  • Dokument fra immigrationsmyndighederne, der dokumenterer, at man har meldt sit pas og visum bortkommet.