Spring til indhold

Hvis uheldet er ude

Skulle du komme i alvorlige problemer under dit ophold i De Forenede Arabiske Emirater, kan du her finde information om, hvilken assistance og vejledning Udenrigsministeriet og Generalkonsulatet i Dubai bistå med.

Hvad kan Generalkonsulatet hjælpe med?

  • Rådgivning om overførsel af penge til hjemrejse
  • Udstedelse af midlertidigt pas
  • Kontakt til advokat, hvis du f.eks. bliver anholdt
  • Kontakt til pårørende i Danmark
  • Kontakt til forsikringsselskab i tilfælde af sygdom, ulykke eller død
  • Oplysning om risikoområder på din vej

Hvad kan Generalkonsulatet eller ambassaden IKKE hjælpe med?

◾Betale dine udgifter i forbindelse med en nødsituation i udlandet
◾Låne dig penge
◾Lave bankforretninger
◾Udbetale bistandshjælp
◾Udbetale pension
◾Få dig løsladt fra fængsel
◾Betale din advokat
◾Betale hospital eller læge
◾Skaffe dig arbejde
◾Skaffe dig arbejdstilladelse 

 

Udenrigsministeriets Borgerservice kan kontaktes døgnet rundt

Udenrigsministeriets globale vagtcenter i Danmark kan også kontaktes direkte på telefon +45 33 92 11 12 uden for ambassadernes og konsulaternes åbningstid.

 

Ingen dansk repræsentation på stedet

Hvis du kommer i vanskeligheder i et land, hvor Danmark ikke har en repræsentation, kan du gå til et hvilket som helst andet EU-lands ambassade. Som EU-borger har du ret til hjælp (konsulær beskyttelse) på samme vilkår som EU-landets egne borgere. Læs mere om EU-reglerne for konsulær bistand til EU-borgere.

Kontakt

Det Danske Generalkonsulat og Handelsafdeling

Umm Suqueim 2,
Al Thanya rd, Al Beteel Street,
Villa 208, P.O. Box 2988
Dubai

Tel. (+971) 4 52 68 700 
Fax (+971) 4 348 0899
E-mail: dxbgkl@um.dk